2,35 mln widzów „Ojca Mateusza” w nowym paśmie, TVP1 liderem

2,35 mln widzów „Ojca Mateusza” w nowym paśmie, TVP1 liderem

Jesienią premierowe odcinki emitowane były w TVP1 w czwartki o godz. 21.00 (względem poprzednich ramówek serial został przesunięty z 20.30 - zmiana pasma wynika z powodu ), w okresie od 10 września do 10 grudnia br. Pierwszy z nich to ostatni odcinek 23. serii, który planowo miał być wyemitowany wiosną (emisja serialu została przerwana po 12 z 13 planowanych odcinków z powodu pandemii COVID-19).

Wszystkie premierowe odcinki „Ojca Mateusza” w jesiennej ramówce oglądało średnio 2,35 mln widzów. Przełożyło się to na 16,50 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 9,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,97 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się odcinek serialu z 5 listopada. Zgromadził przed telewizorami 2,79 mln oglądających.

Względem jesieni 2019 roku „Ojciec Mateusz” stracił 470 tys. widzów.

TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego w grupie 4+. Drugie miejsce zajął TVN, nadający wówczas teleturniej „Milionerzy” i początek „Kuchennych rewolucji”, co przełożyło się na 12,39 proc. udziału. Dalej uplasowały się: Polsat (gł. „Przyjaciółki”; 8,14 proc.) oraz zamykająca tzw. „wielką czwórkę” TVP2 (filmy fabularne; 4,61 proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 Jedynka była trzecia, a w 16-59 - druga.